Na okres 25.11.2019r. – 10.12.2019r. przypada Kampania „Biała Wstążka” do których działań przyłączyła się nasza szkoła. Kampania „Biała Wstążka” to największa na świecie kampania mająca na celu zatrzymanie przemocy wobec kobiet. Jest ona prowadzona w ponad 55 krajach. Kampania została stworzona przez mężczyzn i jest przede wszystkim do nich skierowana. Ma na celu rozpoczęcie dyskusji na temat przemocy wobec kobiet oraz wspieranie działań na rzecz jej przeciwdziałania.

26 listopada grupa uczniów naszej szkoły wraz z opiekunami p. E. Piechotą i p. E. Pupel wzięła udział w wycieczce edukacyjnej do Olsztyńskiego Planetarium na seans „Ruchy Ziemi i ich następstwa”. Taki wyjazd to doskonała forma uzupełnienia naszej wiedzy z zakresu astronomii, która w najlepszy z możliwych sposobów pozwala nam zobaczyć to, o czym czytamy w podręcznikach szkolnych. Dlatego z ogromnym zainteresowaniem w wygodnych fotelach obserwowaliśmy ruchy ciał w kosmosie.

W dniach 19,21,22,25.11.2019 uczniowie wszystkich klas Technikum Grafiki i Poligrafii Cyfrowej mieli możliwość zapoznać się z etapami produkcji poligraficznej w Zakładzie Poligraficznym HAKUS w Olsztynie. Grupy były oprowadzane przez dyrektora drukarni HAKUS, pana Michała, który z pasją opowiadał o tym jak powstała firma oraz o jej ponad 30-letniej historii prezentując równocześnie niesamowite produkty poligraficzne wykonane w tej drukarni. W trakcie pobytu w drukarni przyszli graficy mieli możliwość zapoznania się ze wszystkimi etapami produkcji produktu poligraficznego takimi jak: prepress, press i postpress.

Dnia 20.11.2019r. w Urzędzie Wojewódzkim w Olsztynie, odbyła się uroczystość wręczenia dyplomów Stypendystom Prezesa Rady Ministrów w roku szkolnym 2019/2020. W województwie warmińsko – mazurskim stypendium Prezesa Rady Ministrów otrzymało 157 uczniów. Rozdanie wyróżnień, dla Stypendystów nastąpiło przez Wicewojewodę Warmińsko – Mazurskiego Pana Sławomira Sadowskiego oraz Kuratora Oświaty Pana Krzysztofa Marka Nowackiego.

Trzy klasy grafiki i poligrafii cyfrowej po raz kolejny miały okazję uczestniczyć w zajęciach, które tym razem odbyły się w Bydgoszczy podczas dni otwartych japońskiego producenta drukarek, skanerów, projektorów i innych urządzeń służących głównie do drukowania i wyświetlania obrazu - marki Epson. Uczestnicy skorzystali z wiedzy i doświadczenia pracowników drukarni. Mieli możliwość przyjrzeć się urządzeniom zarówno od strony technicznej, jak i estetyczniej. Być może w przyszłości sami będą je obsługiwać już jako pracownicy.

Nasz  szkolny warsztat przywitał w tym roku uczniów samymi nowościami. Od początku listopada młodzi adepci zawodu mają okazję poznawać innowacyjny sprzęt zakupiony ze środków unijnych, którego wartość przekracza 150 000 zł. Cały proces przyjęcia i przygotowania sprzętów do działania wymagał od naszej kadry ponadprzeciętnych umiejętności logistycznych, ale dzięki temu możemy cieszyć się nowym sprzętem i uczyć na najwyższym poziomie.

Tradycją naszego internatu stało się po raz kolejny zaprzysiężenie i przyjęcie w szeregi naszej społeczności nowych wychowanków.  Również i tym razem, gdy życie w internacie toczyło się swoimi torami, wychowawcy poprosili pierwszoklasistów o zejście do świetlicy. Tam starsi koledzy oraz przedstawiciele Młodzieżowej Rady Internatu przygotowali otrzęsiny. Głównym celem imprezy było przełamywanie barier miedzy młodzieżą klas pierwszych a starszymi. 

Zaledwie tydzień minął od emocji związanych z rywalizacją, jakie wywołał u części naszych uczniów konkurs języka niemieckiego sprawdzający umiejętność rozumienia ze słuchu, a już dzisiaj 13 listopada przystąpiliśmy do drugiego, tym razem pisemnego testu wielokrotnego wyboru. To już piąty z rzędu udział naszej szkoły w Ogólnopolskim Konkursie Języka Niemieckiego „Deutschfreund”. Zadaniem uczestników było rozwiązanie testu konkursowego  składającego się z  28 zadań z odpowiedziami A, B, C, D, z których każda mogła być prawdziwa lub fałszywa.

7 listopada dziesięciu uczniów naszej szkoły uczestniczyło w ogólnopolskim interaktywnym konkursie z języka niemieckiego „Verstehen”, którego celem jest rozbudzanie zainteresowań uczniów poprzez wykorzystywanie rywalizacji i technologii. Konkurs polega na odsłuchaniu treści w języku niemieckim i udzielaniu odpowiedzi. Podczas zawodów odbywających się w szkole, uczeń ma do odsłuchania i rozwiązania 24 zadania o różnym poziomie trudności. 

Podkategorie