W INTERNACIE OBOWIĄZUJĄ NASTĘPUJĄCE PRZEPISY BHP I P.POŻ
-
ZASADY BEZPIECZNEGO POBYTU WYCHOWANKÓW W INTERNACIE
W INTERNACIE OBOWIĄZUJĄ NASTĘPUJĄCE PRZEPISY BHP I P.POŻ
1. Zakaz korzystania z urządzeń elektrycznych typu: grzałka, grzejniki elektryczne, żelazko, tostery, itp. w pokojach.
2. Urządzenia elektryczne przywiezione z domu muszą być sprawdzone przez elektryka i używane za zgodą wychowawcy.
3. Zakaz używania w pokojach sypialnych ognia otwartego: świece, zapałki, palenie papierosów.
4. Zakaz wieszania na osłony punktów świetlnych i kontaktów: materiałów, maskotek bibułek itp.
5. Nakaz wyłączania odbiorników z sieci przy wychodzeniu z internatu na zajęcia lekcyjne, przed wyjazdem na weekend.
6. Zakaz samodzielnego dokonywania napraw: gniazdek, urządzeń elektrycznych itp.
7. Zakaz wychylania się z okien i siadania na parapecie okien.
8. Obowiązuje bezpieczne schodzenie po schodach, nie wolno skakać, zjeżdżać po poręczy, szybko zbiegać po schodach. W internacie obowiązuje używanie obuwia miękkiego.
9. Zakaz zamykania się w pokojach sypialnych.
10. Nakaz zostawiania kluczy od pokoi w dyżurce internatu przy opuszczaniu internatu.
11. Zakaz spożywania alkoholu, palenia papierosów, zażywania środków odurzających, narkotyków. W przypadku naruszenia obowiązujących zasad zostaną zastosowane procedury postępowania w sytuacjach kryzysowych.
12. Zakaz wyjazdu poza teren Reszla bez zgody wychowawcy, a jedynie po uprzedniej konsultacji wychowawcy z rodzicami lub opiekunami prawnymi.
13. W piątki młodzież opuszcza internat do godziny 16:00 i udaje się do domów rodzinnych. W przypadku zmiany miejsca wyjazdu wychowanka z internatu, niezbędna jest konsultacja rodziców lub prawnych opiekunów z wychowawcą grupy.
14. W niedzielę internat otwarty jest od godziny 15:00. Wychowanek przybywając do Reszla ma obowiązek rejestracji swojego powrotu do internatu w chwili przyjazdu do Reszla.
15. Wizyty rodziny w pokojach mieszkalnych mogą się odbywać za wiedzą wychowawcy pełniącego dyżur.
16. Wychowanek ma obowiązek rejestrować wyjście z internatu w czasie wolnym w „Zeszycie wyjść”, a także odnotować swój powrót.
17. Za zniszczenia mienia społecznego, będą wyciągane konsekwencje między innymi: pokrycie kosztów zakupu lub naprawy mienia, zawieszenie ucznia w prawach wychowanka internatu.
18. W przypadku naruszenia zasad współżycia społecznego w stosunku do nauczycieli, pracowników szkoły lub koleżanek i kolegów, t.j. znęcanie, wykorzystywanie młodszych, używanie wulgaryzmów itp. zostaną wyciągnięte konsekwencje.