W związku z brakiem możliwości spotkania w Polsce w zaplanowanym terminie spowodowanym Covid 19 wszystkie działania odbywały się wirtualnie.

Program zajęć wirtualnych w ramach projektu RRC Erasmus plus spotkanie w Polsce

 

 

Krótkoterminowa wymiany uczniów SLE w Polsce:

 

„Nie bądź obojętny! Uratuj życie - to łatwe ” - to motto przewodnie  wirtualnego spotkania międzynarodowego w Polsce w ramach projektu Erasmus plus Raising Responsible Citizen. Podczas wirtualnych zajęć:

 

  • Uczniowie ze szkół partnerskich zapoznali się z prezentacją i filmem przygotowanymi przez uczniów i nauczycieli z Polski dotyczącymi obszarów promujących odpowiedzialne obywatelstwo

„Nie bądź obojętny! Uratuj życie - to łatwe ”

  • Prezentacja na temat krwiodawstwa (uczniowie dowiedzieli się kto może zostać krwiodawcą, jakie warunki muszą zostać spełnione, jak przebiega ten proces i dlaczego jest to takie ważne)

https://twinspace.etwinning.net/files/collabspace/3/13/613/69613/files/acb903d72.pptx

 

  • filmu jak zachować się w sytuacjach kryzysowych (uczniowie dowiedzieli się w jaki sposób postępować w sytuacjach zagrożenia by uratować życie innych ludzi i jakie skutki mogą mieć działania niewłaściwe). Uczniowie naszej szkoły fantastycznie wykorzystali swoją wiedzę, profesjonalizm i umiejętności aktorskie, by przekonać innych, że nie można być obojętnym w sytuacji zagrozenia.

 

„Nie bądź obojętny! Uratuj życie - to łatwe ”

 

 

Wymiana różnic w sposobach udzielania pierwszej pomocy:

 

  • Po obejrzeniu filmu i prezentacji przygotowanych przez polskich uczniów i nauczycieli oraz prezentacji przygotowanej przez uczniów z Chorwacji:

https://twinspace.etwinning.net/files/collabspace/3/13/613/69613/files/af65b5c2a.pptx

uczniowie ze wszystkich szkół partnerskich podczas zajęć online pisali komentarze na blogu projektowym RRC i odpowiadali na pytanie:

„Jakie różnice w praktykach udzielania pierwszej pomocy zauważyłeś w porównaniu z praktykami w Twoim kraju?”

 

Opracowanie cyfrowych plakatów na temat procedur w sytuacji zagrożenia w języku angielskim i języku ojczystym

 

  • Kolejnym etapem wirtualnej realizacji projektu była współpraca wszystkich uczestników projektu. Uczniowie opracowywali plakaty cyfrowe na temat procedur postępowania w sytuacjach zagrożenia w języku angielskim i języku ojczystym, następnie tłumaczyli plakaty przygotowane przez ich rówieśników ze szkół partnerskich na ich język ojczysty.

 

 Plakaty uczniów znajdują się na padlecie

 

 

 jsaldjlsajdlsakjdljsaldj