W związku z brakiem możliwości spotkania w Polsce w zaplanowanym terminie spowodowanym Covid 19 wszystkie działania odbywały się wirtualnie.
Program zajęć wirtualnych w ramach projektu RRC Erasmus plus spotkanie w Polsce
Krótkoterminowa wymiany uczniów SLE w Polsce:
„Nie bądź obojętny! Uratuj życie - to łatwe ” - to motto przewodnie wirtualnego spotkania międzynarodowego w Polsce w ramach projektu Erasmus plus Raising Responsible Citizen. Podczas wirtualnych zajęć:
- Uczniowie ze szkół partnerskich zapoznali się z prezentacją i filmem przygotowanymi przez uczniów i nauczycieli z Polski dotyczącymi obszarów promujących odpowiedzialne obywatelstwo
„Nie bądź obojętny! Uratuj życie - to łatwe ”
- Prezentacja na temat krwiodawstwa (uczniowie dowiedzieli się kto może zostać krwiodawcą, jakie warunki muszą zostać spełnione, jak przebiega ten proces i dlaczego jest to takie ważne)
https://twinspace.etwinning.net/files/collabspace/3/13/613/69613/files/acb903d72.pptx
- filmu jak zachować się w sytuacjach kryzysowych (uczniowie dowiedzieli się w jaki sposób postępować w sytuacjach zagrożenia by uratować życie innych ludzi i jakie skutki mogą mieć działania niewłaściwe). Uczniowie naszej szkoły fantastycznie wykorzystali swoją wiedzę, profesjonalizm i umiejętności aktorskie, by przekonać innych, że nie można być obojętnym w sytuacji zagrozenia.
„Nie bądź obojętny! Uratuj życie - to łatwe ”
Wymiana różnic w sposobach udzielania pierwszej pomocy:
- Po obejrzeniu filmu i prezentacji przygotowanych przez polskich uczniów i nauczycieli oraz prezentacji przygotowanej przez uczniów z Chorwacji:
https://twinspace.etwinning.net/files/collabspace/3/13/613/69613/files/af65b5c2a.pptx
uczniowie ze wszystkich szkół partnerskich podczas zajęć online pisali komentarze na blogu projektowym RRC i odpowiadali na pytanie:
„Jakie różnice w praktykach udzielania pierwszej pomocy zauważyłeś w porównaniu z praktykami w Twoim kraju?”
Opracowanie cyfrowych plakatów na temat procedur w sytuacji zagrożenia w języku angielskim i języku ojczystym
- Kolejnym etapem wirtualnej realizacji projektu była współpraca wszystkich uczestników projektu. Uczniowie opracowywali plakaty cyfrowe na temat procedur postępowania w sytuacjach zagrożenia w języku angielskim i języku ojczystym, następnie tłumaczyli plakaty przygotowane przez ich rówieśników ze szkół partnerskich na ich język ojczysty.
Plakaty uczniów znajdują się na padlecie
jsaldjlsajdlsakjdljsaldj