W ramach popularyzacji czytelnictwa na lekcjach języka polskiego jak również na zajęciach w czytelni biblioteki szkolnej uczniowie opowiadali i pisali recenzje o ostatnio przeczytanych książkach.
Na lekcjach języka polskiego uczniowie podjęli wyzwanie napisania recenzji swojej ulubionej książki. , na których zaprezentowano tak różne pozycje, jak:
Clay Jensen –Trzynaście powodów, Christi I. Daughert - Wybrani, Szczepan Twardoch – Lepiej byś tam umarł, Nicholas Sparks - Jesienna miłość, Ostatnia piosenka, Aleksander Kamiński - Kamienie na szaniec, Henryk Sienkiewicz – Latarnik, Dymitry Glukhovsky – Metro 2033,Alexandra Burt - Gdzie jest MIA?, Katarzyna Michalak-Bezdomna, Markus Zusak - Złodziejka książek, Gayle Forman - Zostań jeśli kochasz, Anna Bnashores - Tu i teraz, Andrzej Sapkowski - Wiedźmin.
Uczniowie napisali bardzo udane recenzje, tak podsumowała prace swoich uczniów p. Anna Krasińska. Świadczą o tym oceny celujące i bardzo dobre, które otrzymali uczniowie za swoje prace.
Na zajęciach w czytelni biblioteki uczniowie prezentowali fabułę, problematykę utworu, pracę z fragmentem tekstu. Uczniowie wykazali się przy ich prezentacji ogromną inwencją i kreatywnością. Lekcje intrygowały, bawiły, zmuszały do refleksji, a czasami nawet wyciskały łzy. Przekonaliśmy się, że w literaturze zapisana została bardzo bogata paleta ludzkich doświadczeń i że każdy może znaleźć na księgarskiej lub bibliotecznej półce coś dla siebie.
Lekcje z cyklu „Warto przeczytać” wpisują się w szkolny program popularyzacji czytelnictwa prowadzony przez bibliotekę szkolną. Podkreślm, że większość wykorzystanych na lekcji pozycji pochodziła z zasobów naszej biblioteki, a to przecież tylko niewielka cząstka jej wielkich skarbów. Przyjdźcie sami się przekonać i odkryć coś dla siebie. Zapraszamy!
Dziękuję, że tak chętnie podzieliliście się waszymi spostrzeżeniami i wrażeniami na temat swoich ulubionych książek.